Deklaracja zgodnosci


Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sulechów

Urząd Miejski Sulechów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony przedmiotowej i podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sulechów.

  • Data publikacji strony internetowej: 2007-01-22
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-20

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Sulechów jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostepne treści

  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

 

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie załączniki PDF są plikami przeszukiwalnymi, przez to nie da się ich oczytać czytnikami mowy. W miarę możliwości staramy się umieszczać załączniki spełniające normy dostępności.

 

Treści nie objęte przepisami

  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.

 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2019-05-23
  • Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2025-03-20

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony możesz zgłosić do Roberta Bodnara – e-mailowo dostepnosc@sulechow.pl lub telefonicznie 68 385 11 65.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić do Urzędu Miejskiego Sulechów z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Wojciech Sołtys — Burmistrz Sulechowa,
  • Adres: Plac Ratuszowy 6, 66-100 Sulechów,
  • e-mail: um@sulechow.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

 

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby - Urząd Miejski Sulechów - Plac Ratuszowy 6, 66-100 Sulechów

  • Do budynku urzędu prowadzą dwa wejścia: wejście główne oraz wejście od Urzędu Stanu Cywilnego (z drugiej strony budynku).
  • Oba wejścia do budynku są dostępne dla osób poruszających się na wózkach - do wejścia od Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi podjazd.
  • Otoczenie budynku jest wyłożone kostką brukową, która może powodować utrudnienie dla osób poruszających się o kulach lub osób starszych.
  • Drzwi trzeba otworzyć ręcznie. Otworzenie drzwi wymaga dużej siły.
  • Za drzwiami do wejścia głównego znajduje się przedsionek z drugimi drzwiami – szklanymi, bez oznaczeń kontrastowych.
  • W budynku nie ma windy.
  • Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze budynku: Biuro Obsługi Interesanta (z lewej strony od wejście głównego) oraz korytarz i sala ślubów (wejście od strony Urzędy Stanu Cywilnego).
  • W Biurze Obsługi Interesanta znajduje się stanowisko, wyposażone w pętlę indukcyjną, przy którym obsługiwane są osoby ze szczególnymi potrzebami (np. osoby mające trudności w poruszaniu się).

Osoby takie mogą zawiadomić pracownika biura obsługi, o potrzebie kontaktu z pracownikiem merytorycznym określonego wydziału. W takim przypadku pełna obsługa interesanta odbywa się na parterze budynku.

  • Przy wejściu głównym i wejściu od strony Urzędu Stanu Cywilnego jest zainstalowany dzwonek, na wysokości umożliwiającej jego użycie przez osoby poruszające się na wózkach.
  • Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Toaleta częściowo przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku, po lewej stronie od wejścia głównego  - w Biurze Obsługi Interesanta.
  • Przy wejściu głównym wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.               

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • W Biurze Obsługi Interesanta, na parterze budynku, znajduje się pętla indukcyjna oraz lupa powiększająca.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego po wcześniejszym umówieniu się.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  01‑01‑1970 01:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
27‑03‑2025 12:47:35
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive