WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o udzielenie ulgi (przykładowy wzór wniosku do pobrania - druk nr 1).
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
- Kserokopie dokumentów przedstawiających sytuację materialną Wnioskodawcy oraz osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym za okres ostatnich 3 miesięcy, np.: zaświadczenie o dochodach, odcinek emerytury lub renty, zaświadczenie osoby bezrobotnej o zarejestrowaniu w urzędzie pracy, decyzja o przyznaniu zasiłku, świadczeń socjalnych (oryginały do wglądu).
Wypełniona informacja o sytuacji majątkowej i rodzinnej osoby ubiegającej się o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych (załącznik nr 2 do zarządzenia nr 0050.145.2017 Burmistrza Sulechowa z dnia 7 lipca 2017 roku (druk do pobrania nr 4),
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą obowiązane są złożyć następujące dokumenty:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29.03.2010 r.(Dz. U. Nr 53 poz. 311 ze zm. – druk do pobrania nr 2),
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Podatnik (prowadzący działalność w zakresie rolnictwa lub rybołówstwa) ubiegający się o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych na podstawie art. 67 b § 1 pkt 2 ustawy dnia z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, która stanowi pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jest zobowiązany wypełnić i przedłożyć :
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę (zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11.06.2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, Dz. U. nr 121 , poz. 810 - druk do pobrania nr 3 ),
- ponadto przedstawić wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Dodatkowo podatnik prowadzący działalność gospodarczą może dołączyć m.in.:
- dokumenty w oparciu, o które podatnik dokonał rozliczenia w ostatnich 2 latach z Urzędem Skarbowym (PIT),
- zestawienie ilości zatrudnianych osób oraz wskazania sposobu ich zatrudnienia (czy pełny etat, czy umowa zlecenie itp.),
- wykazania listy kontrahentów zalegających z płatnościami na rzecz przedsiębiorcy wraz z terminami płatności oraz ze wskazaniem kwoty zaległości - jeśli takich podatniw rolnictwie lub rybołówstwiek posiada,
- lub innych dokumentów i informacji, które podatnik uzna za stosowne.