Informacje ogólne
ZASADY SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA PETYCJI
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
W JAKI SPOSÓB MOŻNA WNIEŚĆ PETYCJE:
- przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miejski Sulechów, Plac Ratuszowy 6, 66-100 Sulechów;
- złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim Sulechów (Biuro Obsługi Interesanta);
- przesłać faksem na nr: 68 385 46 86;
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: um@sulechow.pl;
- złożyć za pomocą platformy ePUAP.
KTO MOŻE WNIEŚĆ PETYCJĘ:
- obywatele lub grupy obywateli,
- organizacje pozarządowe,
- przedsiębiorcy,
- stowarzyszenia,
we własnej sprawie jak i w interesiepublicznym.
PRAWIDŁOWO ZŁOŻONA PETYCJA POWINNA ZAWIERAĆ:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów,
- oznaczenie adresata petycji,
- wskazanie przedmiotu petycji,
- petycja musi być podpisana.
Ważne: Petycja, która nie będzie zawierała oznaczenia podmiotu (imię i nazwisko, nazwa podmiotu oraz adresu podmiotu wnoszącego petycję, pozostawiana będzie bez rozpatrzenia.
TERMIN, FORMA I SPOSÓB ZAŁATWIENIA PETYCJI :
- petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki - nie później niż w terminie
3 miesięcy od dnia jej złożenia, - termin rozpatrzenia petycji może ulec przedłużeniu (najwyżej o 3 miesiące) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w wyżej określonym terminie,
- podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej (sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi),
- adresat petycji, który jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.
Ważne: Dane osobowe autora(ów) petycji są chronione w oparciu o ustawę
o ochronie danych osobowych, jednakże petycja może zawierać zgodę na ujawnienie danych osobowych podmiotu wnoszącego na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję.
OPŁATY:
- złożenie petycji jest wolne od opłat.
PODSTAWA PRAWNA:
- ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. poz. 1195).
Uwaga:
Powyżej zostały przedstawione ogólne zasady składania i sposoby postępowania organów dotyczące petycji. Szczegółowe informacje na temat petycji zawarto w ww. ustawie.
email: R.Bodnar@sulechow.pl tel.:informatyk: 68 385 11 42, fax: do urzędu: 68 385 46 86 , w dniu: 21‑06‑2016 14:29:05
email: R.Bodnar@sulechow.pl tel.:informatyk: 68 385 11 42, fax: do urzędu: 68 385 46 86 , w dniu: 21‑06‑2016 14:29:05
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|