Informacje ogólne


ZASADY SKŁADANIA I ROZPATRYWANIA PETYCJI

Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

W JAKI SPOSÓB MOŻNA WNIEŚĆ PETYCJE:

  • przesłać pocztą tradycyjną na adres:

Urząd Miejski Sulechów, Plac Ratuszowy 6, 66-100 Sulechów;

  • złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim Sulechów (Biuro Obsługi Interesanta);
  • przesłać faksem na nr: 68 385 46 86;
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: um@sulechow.pl;
  • złożyć za pomocą platformy ePUAP.

KTO MOŻE WNIEŚĆ PETYCJĘ:

  • obywatele lub grupy obywateli,
  • organizacje pozarządowe,
  • przedsiębiorcy,
  • stowarzyszenia,

we własnej sprawie jak i w interesiepublicznym.

PRAWIDŁOWO ZŁOŻONA PETYCJA POWINNA ZAWIERAĆ:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów,
  • oznaczenie adresata petycji,
  • wskazanie przedmiotu petycji,
  • petycja musi być podpisana.

Ważne: Petycja, która nie będzie zawierała oznaczenia podmiotu (imię i nazwisko, nazwa podmiotu oraz adresu podmiotu wnoszącego petycję, pozostawiana będzie bez rozpatrzenia.

TERMIN, FORMA I SPOSÓB ZAŁATWIENIA PETYCJI :

  • petycja powinna być rozpatrzona bez zbędnej zwłoki - nie później niż w terminie
    3 miesięcy od dnia jej złożenia,
  • termin rozpatrzenia petycji może ulec przedłużeniu (najwyżej o 3 miesiące) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w wyżej określonym terminie,
  • podmiot rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej (sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi),
  • adresat petycji, który jest niewłaściwy do jej rozpatrzenia, przesyła ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję.

Ważne: Dane osobowe autora(ów) petycji są chronione w oparciu o ustawę
o ochronie danych osobowych, jednakże petycja może zawierać zgodę na ujawnienie danych osobowych podmiotu wnoszącego na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję.

OPŁATY:

  • złożenie petycji jest wolne od opłat.

PODSTAWA PRAWNA:

  • ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. poz. 1195).

Uwaga:

Powyżej zostały przedstawione ogólne zasady składania i sposoby postępowania organów dotyczące petycji. Szczegółowe informacje na temat petycji zawarto w ww.  ustawie.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
93KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów archiwalnych: 11 Numer strony: 1  2  
Informacja wytworzona przez:
Robert Bodnar
email: R.Bodnar@sulechow.pl tel.:informatyk: 68 385 11 42, fax: do urzędu: 68 385 46 86
, w dniu:  21‑06‑2016 14:29:05
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Robert Bodnar
email: R.Bodnar@sulechow.pl tel.:informatyk: 68 385 11 42, fax: do urzędu: 68 385 46 86
, w dniu:  21‑06‑2016 14:29:05
Data ostatniej aktualizacji:
24‑06‑2024 08:19:23
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie