Nowe rozwiązania prawne w zakresie obowiązku meldunkowego
W dniu 31.12.2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1407), na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego.
Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych zmian:
§ brak konieczności wcześniejszego wymeldowania się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie móc się zameldować (wszystkie te czynności wykonywane będą w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu),
§ możliwość dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika,
§ wydłużenie terminu na zgłoszenie nowego miejsca pobytu zarówno stałego, jak i czasowego trwającego ponad 3 miesiące z dotychczasowych 4 dni na 30 dni - licząc od dnia przybycia do tego miejsca,
§ zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz Unii Europejskiej na pobyt czasowy nieprzekraczający 3 miesięcy,
§ zniesienie obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów,
§ zniesienie obowiązku właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy dotyczącego weryfikowania wypełniania meldunku przez mieszkańców lub pracowników,
§ złagodzenie procedury związanej z wyjazdem za granicę. Wcześniej osoby wyjeżdżające na dłużej niż 3 miesiące miały obowiązek zgłosić ten fakt w biurze ewidencji ludności. Obecnie obowiązek ten dotyczy jedynie osób, które wyjeżdżają na dłużej niż 6 miesięcy.
Bliższych informacji udzielają pracownicy Biura Ewidencji Ludności Urzędu Miejskiego Sulechów - Plac Ratuszowy 6, Ratusz, pokój 001, parter, w godzinach pracy Urzędu, tj.
- w poniedziałki: od 7.15 do 17.00,
- od wtorku do czwartku: od 7.15 do 15.15,
- w piątki: od 7.15 do 13.30
oraz pod numerem telefonu 68 385 11 16.
Burmistrz Sulechowa
/-/ Roman Rakowski
Infolinia Rzecznika Praw Obywatelskich
Z Infolinią mogą połączyć osoby z całej Polski się z zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i telefonów komórkowych należących do wszystkich sieci: Orange, Play, Plus i T-mobile.
Łącząc się z Infolinią Obywatelską każdy obywatel może uzyskać podstawowe informacje o prawach człowieka i kompetencjach RPO. Tą drogą można również dowiedzieć się wszystkiego o prawie antydyskryminacyjnym. Jeżeli sprawa nie jest związana z kompetencjami RPO, pracownicy Infolinii starają się udzielić informacji, gdzie można się z daną sprawą zwrócić by uzyskać pomoc. Telefon obsługują doświadczeni pracownicy - pracownicy Wydziału Przyjęć Interesantów Biura RPO.
Bezpłatny telefon - Infolinia Obywatelska RPO jest czynny:
- poniedziałek w godz. 10:00-18:00
- wtorek-piątek w godz. 8:00-16:00
Komunikat o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego
- od 1 lutego 2012r. do końca lutego 2012r. wraz z fakturami VAT dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 września 2011r. do 31 stycznia 2012r.
- od 1 sierpnia 2012r. do 31 sierpnia 2012r. wraz z fakturami VAT dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2012r. do 31 lipca 2012r.
/-/ Roman Rakowski
Informacja o braku możliwości zapłaty opłaty skarbowej znakami skarbowymi
Informuje, że w związku z nową ustawą o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz. 1635) z dniem 1 stycznia 2007 roku nie ma możliwości zapłaty opłaty skarbowej znakami skarbowymi. Wyjątkiem od tej zasady są znaki skarbowe, które zostały nabyte i niewykorzystane przed dniem 1 stycznia 2007 r. Można ich używać w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r. (Dz. U. Nr 128, poz 883).
W związku z powyższym należną opłatę skarbową można uiścić gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Sulechowie - Plac Ratuszowy (w godzinach od 830 - 1400) lub bezgotówkowo, na rachunek bankowy Nr 53 1020 5402 0000 0502 0027 7251 PKO BP S.A I Oddział Sulechów z adnotacją "opłata skarbowa".